This entry was posted in Onlajn testovi

Početno testiranje besa

Bes je jedno od osnovnih osećanja, direktan derivat agresivnih nagona i emocija koja se može obraditi kroz sve bazične emocionalne kompetencije.

Ovo je jedan od testova koji ćemo prorađivati u edukaciji “Upravljanje emocijama”, trening emocionalnih kompetencija i posebno kreiranoj radionici unutar uve edukacije “Menadžment besa”.

Ukoliko se tvrdnja da Vas odnosi, štikliraćete prvi kvadratić. Ukoliko se s tvrdnjom ne slažete, štikliraćete drugi.

 

1. ne pokazujem svoj bes oko svega što me iznervira, ali bolje bi vam bilo da se pripazite kad stvarno eksplodiram

2. i dalje mogu da se razljutim kada se setim loših stvari koje su mi ljudi uradili u prošlosti

3. čekanje u redu ili čekanje drugih ljudi me stvarno nervira

4. lako mi „padne mrak na oči“

5. često imam «usijane» razgovore s meni bliskim osobama

6. ponekad noću ležim budan u krevetu i razmišljam o stvarima koje su me uznemirili u toku dana

7. kada neko kaže nešto što ne iznervira, ja uglavnom ništa ne odgovorim, ali onda provodim sate razmišljajući šta je sve trebalo da kažem ili uradim

8. vrlo mi je teško da oprostim nekom ko mi je učinio nešto nažao

9. naljutim se na sebe kada izgubim kontrolu nad svojim emocijama

10. ljudi me užasno nerviraju kada se ne ponašaju onako kako bi trebalo

11.kada se stvarno jako iznerviram ili naljutim, često mi bude loše kasnije (mučnina, dijarera, glavobolja, bol u stomaku)

12. ljudi kojima sam verovao su me često izneveravali, što me je ostavljalo u stanju ljutnje i razmišljanja o njihovoj izdaji

13. kad stvari ne idu «po mome» ja padnem u depresiju

14. podložan sam da padnem pod toliki uticaj nečega što me frustrira, da posle to ne mogu da uzbacim iz glave

15. dešavalo mi se da sam bio toliko obuzet besom da se ne sećam stvari koje sam rekao ili uradio

16. kad se posvađam s nekim, ja posle mrzim sebe što sam to sebi dozvolio

17. imao sam problema na poslu zbog moje plahe naravi

18. kad sam stvarno iznerviram, često izbrbljam stvari oko kojih se posle kajem

19. neki ljudi se plaše moje plahe naravi

20. kada sam ljut, frustriran ili povređen, često se tešim hranom alkoholom ili drogama (lekovima za smirenje)

21. kada me neko povredi ili frustrira moje potrebe, ja želim da se osvetim

22. dešavalo mi se da se toliko razbesnim da sam postajao fizički nasilan, udarao ljude ili lomio stvari oko sebe

23. desilo mi se da se osetim toliko besno da bih ubio nekog

24. nekada se osećam toliko usamljeno i povređeno da mi dođe da se ubijem

25. znam da sam besna osoba i da mi je potrebna pomoć da naučim kako da se kontrolišem, jer mi je moj bes donosio dosta nevolja u životu

Tvrdnje su napisane na razumljiv način. Test je fenomenološki i služi proceni načina na koji reagujete besom, kao i proceni kvaliteta besnih odgovora. Ukoliko se s više tvrdnji, koje ukazuju na reakcije besom, slažete, ili se bavite pomažućom profesijom i smatrate da testovi poput ovog mogu biti dobro sredstvo procene i samoprocene, trening “Upravljenje emocijama” i/ili “Kontrola besa”  će Vam pružiti širu perspektivu za procenu, razumevanje i rešavanje ove nezdrave emocije.

 

Piše: Renata Senić,  kreator i voditelj radionice “Kontrola besa”

Reference: Reilly & Shropshire “Understanding Anger”, “Anger Management Workbook”, “Working with Anger Management” , Jovanović N. “Sposobnost za ljubav i rad”

This entry was posted in Onlajn testovi. Bookmark the permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.
  • Zakažite savetovanje

    fon

    Renata Senić

    064 247 40 75

    Čika Ljubina 14, Beograd

  • Kontaktirajte nas

  • Newsletter

  • Skype


    Za zakazivanje skajp seansi obratite se porukom na: office@psihoterapijsketeme.rs Add me to Skype - Renata Senić
    » Get Skype, call free!
  • Pravila o preuzimanju tekstova

    Ukoliko želite da preuzimate tekstove s ovog sajta, potrebno je da prethodno stupite u kontakt sa mnom putem navedenog mejla ili broja telefona.
    Ako se dogovorimo o postavljanju teksta na vaš blog, trebalo bi da sadrži sve unutrašnje linkove ka mom sajtu, naveden i linkovan izvor i moj potpis linkovan ka mojoj biografiji na ovom sajtu.

  • Facebook