This entry was posted in Program edukacije za OLI life coach - trenera životnih veština

Program edukacije iz O.L.I. Psihodinamskog Life Coachinga 1. nivo

O.L.I.-PSIHODINAMSKI LIFE COACHING SISTEMEDUKACIJA ZA TRENERE ŽIVOTNIH VEŠTINA -“LIFE COACH” TRENERE

Program edukacije je usklađen sa standardima koji važe za edukaciju za psihološkog savetnika. Potpuno usklađen sa trening standardima i zahtevima Udruženja psiholoških savetnika Srbije i Evropske asocijacije za savetovanje. Ukupni kurs se sastoji od 956 časova, 456 časova edukacije u teoriji i veštinama, u okviru kojih je 80 sati ličnog iskustva u ulozi klijenta. , i 400 sati supervizirane prakse.

Edukacija se odvija u 4 nivoa edukacije: 1. “Početni”(16 časova), “Bazični”(80), “Napredni” (160), “Master”(200)

Edukatori:

Nebojša Jovanović, autor programa, akreditovani psihološki savetnik i lifecoach

Aleksandar Kontić-psihoanalitičar, član IPA (internacionalne psihoanalitičke asocijacije)

Sandra Jovanović-O.L.I. Savetnik

Renata Senić-R.E.B.T. Savetnik

Lidija Marković Rosati-N.L.P. Master

Mladen Kostić-Geštalt psihoterapeut i edukator

Marina Banić-T.A. Psihoterapeut i edukator

Drugi predavači specijalizovani u određenim oblastima coachinga

PROGRAM EDUKACIJE ZA OLI LIFE COACH-TRENERA ŽIVOTNIH VEŠTINA

1. Nivo – O.L.I. “lifecoach”-početni nivo

(traje 16 časova od 45 min.-dva dana). Odvija se u dva modula: 1)Coaching i “Principi uspeha” i 2) Principi O.L.I. metoda u coachingu. Cilj ovog modula je upoznavanje sa coachingom i O.L.I. metodom

-Modul 1 “Principi uspeha”- teme koje se obrađuju:

-Šta je coaching. Oblasti primene. Zašto ljudi postaju coacheri. Kako funkcioniše coaching. Ključni elementi coachinga. Izazovi sa kojima se suočava coach i kako ih prevazilazi. Odnos klijenta i coacha. Karakteristike dobrog coacha. Elementi dobre coaching seanse. Veštine, znanja i osobine neophodne za dobrog coacha. Spcifičnosti psihodinamskog coachinga.

-Anatomija neuspeha – Moto predmeta: «Upoznaj protivnika da bi ga pobedio» Predmet obrađuje najčešće razloge neuspeha, osobine, ponašanja, osećanja, načine tumačenja stvarnosti, pogrešna uverenja o sebi, drugima, načinu funkcionisanja života…Cilj ovog predmeta je da pruži korisnicima znanja koja su potrebna da prepoznaju «igrače» (svoje osobine) tima neuspeha koji igraju u njima samima i da razviju strategije za pobeđivanje ovih nedostataka i sprečavanje samoopstrukcija.

-Anatomija uspeha – Moto predmeta: «Upoznaj svoje kapacitete da bi ih bolje koristio». Predmet obrađuje najčešće razloge uspeha. Analize uspešnih pojedniaca u različitim oblastima govore u tome da postoje izvesne karakteristike koje svi oni nose u sebi. Polaznici ovog predmeta stiču znanja o tim osobinama, načinima njihove primene, osnovnim principima i životnim zakonima koji se moraju poznavati i primenjivati da bi se postigao uspeh u bilo kojoj oblasti života.

-Opšta psihofiziologija uspeha. Predmet obrađuje neophodna znanja vezana za odnos uma i tela potrebna onima koji žele da ovladaju veštinama samoregulacije. Veštine samoregulacije su neophodan element uspeha. Uspeh postižemo svojim umom i svojim telom, to je naše «vozilo» kojim ćemo stići do cilja. Ako ne upravljamo «vozilom», život će nas «vozati» i samo nas «luda sreća» može dovesti čitave do cilja. Ovaj predmet pruža neophodna znanja o reakciji na stres, mogućnostima vladanja reakcijom na stres, mehanizmima kontrole nad vlastitim fiziološkim reakcijama, moždanim talasima, emocijama i mentalnim stanjima.

Opšta metodologija i strategija uspeha. Moto predmeta: «Ko zna, zna. Princip je isti-sve su ostalo nijanse.» Predmet obrađuje opšte principe i metode koje se primenjuju kod pravljenja strategija uspeha i neophodne veštine za pravljenje životnih strategija i «akcionih planova». Obarađuje veštine definisanja ciljeva, definisanja resursa i prepreka, raščlanjivanja ciljeva na faze, faza na operacionalne zadatke, veštine menadžmenta vremena, formiranja akcionog plana, praćenja rezultata…Poznavanje opšte metodologije i strategije uspeha neophodno je da bi se mogle formirati strategije za posebne oblasti života i posebne aktivnosti u kojima želimo uspeh. «Princip je isti, sve su ostalo nijanse». Bez poznavanja opštih principa nijanse postaju zbrka.

  • PDT : Čovek između želje i stvarnosti

Modul 2 “Principi O.L.I. metoda”-teme koje se obrađuju:

Psihološki “antivirus” program--O.L.I. -Otklanjanje Lažnih Informacija. Otkrivanje Lične Istine. Govorimo o tome na koji način se u O.L.I. metodu otkrivaju “bagovi” ili “virusi” koji ometaju optimalno funkcionisanje blokiranjem naših sposobnosti.Zadatak svakog čoveka je da otkrije kako funkcioniše život da bi bio kompetentniji da se u životu snalazi. Od rođenja nas uče tome kako funkcioniše život, ali u tom procesu primamo i mnogo lažnih informacija koje usvajamo i orijentišemo se prema njima. Primamo lažne informacije o tome kakvi smo mi, kako funkcionišu međuljudski odnosi, kako možemo uspeti u zadovoljavanju naših bazičnih psiholoških potreba, šta se može očekivati od života…Informacije primamo od osoba koje i same imaju puno neistinitih informacija u svom sistemu uverenja. Svaka lažna informacija vezana za neki bitan aspekt života koja je usvojena kao uverenje vodi do neuspeha u toj oblasti života. Lažna informacija je kao kompjuterski «bug» ili virus koji uništava «fajl» u kojem se nalazi. Virusi su skloni razmnožavanju, širenju. Lažne informacije su sklone da se generalizuju, uopštavaju. Stručnjaci za kompjutere razvili su programe čiji je cilj da otkriju «viruse» i eliminišu ih. O.L.I. metod je psihološki program koji ima sličnu ulogu u sistemu zvanom psiha.

-Zakoni psihodinamike-U radu sa ljudima neophodno je poznavanje bazičnih zakona funkcionisanja ličnosti. Poput zakona termodinamike u fizici, u O.L.I. metodu definisani su bazični zakoni psihodinamike: “zakon potiska”, “zakon spojenih laži”, “zakon spojenih sudova” (koje ćemo razjasniti) i na kojima se zasniva “psihološka metematika”-metod za razumevanje sistema odlučivanja kod čoveka.

-Koncept razvojnih zadataka. -Pristup klijentu preko sposobnosti (capabillity approach). Bazične ljudske sposobnosti. Pristup preko sposobnosti se bazira upravo na detektovanju toga(osposobljavanju klijenta da sam detektuje) koje razvojne sposobnosti kod osobe nisu dovoljno razvijene ili su inhibirane, i da se pokrenu određene aktivnosti za razvijanje tih sposobnosti. O.L.I. daje preciznu strukturu bazičnih ljudskih sposobnosti, njihove razvojne faze i moguće devijacije, kao i metoda i mogućnosti za njihovo deblokiranje i razvoj. Govorimo o sposobnostima kao što su: racionalno mišljenje pod afektima, celovito opažanje realnosti, stabilnost emocija, tolerancija na frustraciju, tolerancija na ambivalenciju, volja, inicijativa…O sposobnostima koje sačinjavaju generalne sposobnosti osobe za ljubav i rad.

”Emotivno računovodstvo” i “Cenovnik životnih odluka”. -”Psihološka matematika”. Kako se pravi cenovnik životnih izbora. Svako računovodstvo zasniva se na nekim propisima-zakonima, na matematici i statistici. Cilj računovodstvenih procedura je da se dobije pregled stanja-«bilans stanja», «bilans uspeha», periodični ili završni račun, da se obračunaju porezi i doprinosi. Sve to važi i za emotivno računovodstvo. I u emotivnom životu je bitno da napravimo bilans stanja i bilans uspeha, da shvatimo dokle nas je doveo naš emotivni život, naša ponašanja, izbori, odluke, uverenja. Da uočimo kuda nas dalje vodi način života koji vodimo. Da li emotivno siromašimo ili se bogatimo. Kakve danke, namete, «poreze» plaćamo svom načinu življenja. Sve što radimo nešto košta. Da li smo svesni cene koju plaćamo, ili dozvoljavamo sebi da se iznenadimo i odjednom uvidimo da smo «švorc». Kao što «knjigovodstvo» ili «računovodstvo» u poslu ima neke određene procedure dolaženja do određenih preseka i stanja, na osnovu kojih se planira dalja organizacija posla i investicije, tako i emotivno računovodstvo ima svoje procedure. Neke od procedure su slične onima koje se koriste u poslovnom računovodstvu, ali su prilagođene za oblast emocija. Svi mi već imamo nekakvu svoju psihološku matematiku i emotivno računovodstvo koje određuje naše ponašanje. Ne bismo se ni pomerili da nešto u nama ne preračuna rizik gubitka i dobitka i kaže nam «kreni». Ono što se u biznisu naziva «risk management» ili menadžment rizika odvija se u nama svakog trenutka našeg postojanja. Naš softver to radi neverovatnom brzinom, nesvesno, uhodanim formulama, navikama, metaobrascima. Problem nastaje kada u softveru imamo bag-virus, pogrešnu formulu koja iskrivljuje dobijene informacije i daje pogrešan rezultat. Onda nam je potreban antivirus program da detektujemo i otklonimo pogrešnu formulu.Metodi emotivnog računovodstva su usmereni upravo na otkrivanje tih nesvesnih pogrešnih formula za preračunavanje gubitka i dobitka i menadžment rizika. Ako želimo da radimo sa ljudima, potrebno je da poznajemo njihovu unutrašnju, psihološku matematiku, emotivno računovodstvo…da bismo razumeli njihovu motivaciju, ono što ih pokreće i koči, i način na koji odlučuju. Kad uđemo u radnju, normalno je da pogledamo cene ako hoćemo nešto da kupimo. U «radnji» zvanoj «život» cenovnik nije okačen. Uglavnom se dešava tako da mi prvo posegnemo za nekim «proizvodom» života, a tek naknadno saznamo koliko to košta. U procesu O.L.I. couchinga učimo klijenta da što preciznije i jasnije izvede svoj cenovnik životnih izbora kako bi mu to pomoglo da napravi bolje emotivno računovodstvo i bolju životnu strategiju.

O.L.I. Aktivacioni protokoli i protokoli za kreiranje efikasnih životnih strategija. O.L.I. protokoli su “vodiči”-pisani protokoli kojima se klijenti pitanjima, sugestijama i objašnjenjima vode kroz proces samoaktiviranja i kreiranja efikasnih životnih strategija.

 

This entry was posted in Program edukacije za OLI life coach - trenera životnih veština. Bookmark the permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.
  • Zakažite savetovanje

    fon

    Renata Senić

    064 247 40 75

    Čika Ljubina 14, Beograd

  • Kontaktirajte nas

  • Newsletter

  • Skype


    Za zakazivanje skajp seansi obratite se porukom na: office@psihoterapijsketeme.rs Add me to Skype - Renata Senić
    » Get Skype, call free!
  • Pravila o preuzimanju tekstova

    Ukoliko želite da preuzimate tekstove s ovog sajta, potrebno je da prethodno stupite u kontakt sa mnom putem navedenog mejla ili broja telefona.
    Ako se dogovorimo o postavljanju teksta na vaš blog, trebalo bi da sadrži sve unutrašnje linkove ka mom sajtu, naveden i linkovan izvor i moj potpis linkovan ka mojoj biografiji na ovom sajtu.

  • Facebook